ببینید/فرمانده کل سپاه خطاب به صهیونیست‌ها: اگر در یک لحظه ۶۰۰ موشک روی سرتان بریزیم چه کار خواهید کرد؟  معاون وزیر امور خارجه: در مذاکرات هسته‌ای، ایران فقط اقدامات اطمینان‌ساز می‌پذیرد سیاری: خلیج فارس بوده، هست و خواهد ماند هلندی نامدار در کادر استقلال این خوراکی مقوی کلسترول را کنترل می‌کند دورتموند، لورکوزن را چپ و راست کرد! آتش‌سوزی در مغازه تعویض روغنی اندرزگو/ آتش به نمای ساختمان مجاور هم سرایت کرد حقوق جدید دانشگاه آزاد اعلام شد/ میانگین دریافتی کارکنان به ۳۱ میلیون تومان می‌رسد ویدیو/ نخستین اخبار دور چهارم مذاکرات ایران و آمریکا آخرین وضعیت پرداخت کالابرگ الکترونیکی/ اعتبار دهک‌های مختلف چقدر است؟ چگونه آب گشنیز به رشد مو و بهبود کیفیت آن کمک می‌کند؟ اسطوره میلان و هلند با پیشنهاد استقلالی‌ها موافقت کرد جزئیات جدید از حادثه سقوط ۷ نفر به چاه در کوهدشت + اسامی سفر مهم عراقچی به ریاض/ پیام ایران به عربستان در آستانه مذاکرات هسته‌ای سی‌ان‌ان: تیم فنی آمریکا در مذاکرات یکشنبه عمان حضور ندارد

سوالات کرونایی را از این شماره‌ها بپرسید

در پی روند افزایشی بروز کرونا ویروس جدید در کشور و ایجاد ابهامات و سوالات متعدد درباره این ویروس، شماره تماس‌هایی برای پاسخگویی و ارائه مشاوره‌های تخصصی از سوی وزارت بهداشت و برخی دستگاه‌های دیگر به مردم معرفی شده است.
تاریخ انتشار: ۱۰:۴۷ - ۱۱ اسفند ۱۳۹۸ - 2020 March 01
کد خبر: ۳۷۱۹۷

به گزارش راهبرد معاصر؛ با افزایش شیوع کرونا ویروس جدید و روند صعودی این بیماری در کشور، وزارت بهداشت سامانه تلفنی جدیدی را با شماره ۴۰۳۰ برای پاسخگویی به سوالات کرونایی مردم و ارائه مشاوره‌های تخصصی به آن‌ها راه‌اندازی کرد.

 

 به گفته وزارت بهداشتی‌ها سامانه ۴۰۳۰ که زیرساخت‌های آن از سوی بنیاد برکت و با همکاری سازمان نظام پزشکی ایجاد شده، به طور همزمان دارای ۲۰۰۰ خط تلفن است که پاسخگوی مردم خواهد بود. همچنین تاکنون ۱۶۰ پزشک به صورت داوطلب برای پاسخگویی به سوالات مردم در خصوص کرونا و جهت ارائه مشاوره در این باره به صورت برخط به این سامانه متصل شده‌اند. به این ترتیب تریاژ از منزل مردم آغاز می‌شود.

 

در عین حال داخلی شش سامانه ۱۹۰ وزارت بهداشت نیز همچنان پاسخگوی سوالات مردم در زمینه کرونا خواهد بود.

 

البته سازمان‌ها و نهاد‌های دیگر نیز سامانه‌های تلفنی مختلفی را برای ارائه مشاوره و راهنمایی به مردم در زمینه کروناویروس جدید راه‌اندازی کرده و یا ظرفیت سامانه‌های خود را ارتقاء داده‌اند. به‌طوری که سازمان بیمه سلامت هم اعلام کرد که مردم می‌توانند با شماره‌گیری سامانه ۱۶۶۶ این سازمان سوالات خود را درباره کرونا ویروس جدید بپرسند.

 

همچنین سازمان بهزیستی کشور هم اعلام کرد که با توجه به شیوع کرونا ویروس دربرخی مناطق کشور، شاهد افزایش اضطراب و تنش‌های روانی در بین بعضی از هموطنان هستیم. از این رو خط مشاوره تلفنی ۱۴۸۰ (صدای مشاور) همه روزه از ساعت ۸ صبح تا ۲۰ (۸ شب) به صورت رایگان خدمات مشاوره و روانشناختی را در سراسر کشور به عموم مردم جامعه ارائه می‌کند.

منبع: ایسنا

ارسال نظر
تحلیل های برگزیده
آخرین اخبار